شناسهٔ خبر: 176463 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد؛

آسفالت ۷۵۴ هزار مترمربع از معابر هدف بازآفرینی شهری گلستان

سید محمد حسینی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با تخصیص قیر رایگانی که از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های گلستان اختصاص یافته، تاکنون ۷۵۴ هزار متر مربع از معابر محلات هدف بازآفرینی ۱۶ شهر در استان گلستان آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سید محمد حسینی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: بازآفرینی شهری یکی از موضوعات مهم برای تغییر کالبد شهری از وضعیت ناپایدار به پایدار است.

وی افزود: در راستای اقدام مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری های استان، هر ساله مقدار مشخصی قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف به شهرها اختصاص می یابد.

حسینی با اشاره به اینکه ۳۰ شهر در گلستان دارای بافت فرسوده مصوب هستند، گفت: تاکنون سه هزار و ۶۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری با جمعیتی بالغ بر ۳۷۰ هزار  نفر در استان شناسایی شده است.

رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: با تخصیص حدود پنج هزار تن قیر رایگان به محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان تاکنون ۷۵۴ هزار متر مربع از معابر خاکی گلستان آسفالت شده است.

وی ضمن دعوت از مردم و توسعه‌گران جهت مشارکت در بهسازی و نوسازی مسکن گفت: برای نوسازی مسکن ظرفیت‌هایی در چارچوب ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی وجود دارد و شرکت بازآفرینی شهری ایران موقعیت خوبی برای حضور توسعه‌گران، سازندگان و انبوه‌سازان در حوزه بافت فرسوده فراهم آورده است.